اصفهان- پودر عصاره مخمر توسط يك شركت دانش بنيان مستقر در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان توليد شد.

روابط عمومی شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان روز یكشنبه اعلام كرد: عصاره مخمر توسط شركت’تالی ژن پارس’ تولید شده است. عصاره مخمر(Yeast Extract) یك منبع مغذی است كه از سلول های مخمر تهیه می­شود و حاوی مقدار زیادی پروتئین، هیدراتهای كربن، لیپید، ویتامین و مواد معدنی است. وجود تركیبات نیتروژنی و ویتامین­ها بدلیل ویژگی­های مهم تغذیه­ای، باعث ارزش بالای عصاره مخمر بعنوان یك منبع غذایی شده ­است. این عصاره دارای كاربردهای وسیعی در محیط كشت­های میكروبیولوژی در آزمایشگاه های مختلف و صنایع غذایی است. عضو هیات مدیره شركت تولیدكننده عصاره مخمر در باره این خبر به ایرنا گفت: این محصول در زمان حاضر به شكل پودر و مایع و برای محیط های كشت میكروبیولوژیكی تولید شده است.

‘كیوان بهشتی مآل’ افزود: این محصول به شكل نیمه صنعتی تولید و وارد بازار كشور شده است.

وی با اشاره به اینكه عصاره های مخمر موجود در بازار كشور، خارجی و بیشتر هندی یا چینی است، تصریح كرد: ما محصول قابل رقابت با نمونه های خارجی و با قیمت30 درصد ارزانتر را تولید كرده ایم.

این كارشناس با بیان اینكه سالانه میلیاردها تومان برای پودرهای محیط های كشت میكروبیولوژی در كشور هزینه می شود، گفت: نخستین قدم ما برای كم كردن این هزینه ها، تولید داخلی و بومی پودر عصاره مخمر بوده است.

وی اظهار امیدواری كرد: محصول عصاره مخمر این شركت در آینده برای استفاده در صنایع غذایی تولید شود.

  • گروه خبری : اخبار
  • لینک خبر
  • تاریخ انتشار :92/05/13
  • کد خبر :ت/7148/1042

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!